13,14,15 kwietnia 2018 r.- materializuje się plan kolejnego „najazdu” SKKT na Szwecję.
Trzy przepiękne, słoneczne, szczęśliwe dni podczas których „Odkrywcy ciekawi świata” mieli okazję poznawać nieco inną rzeczywistość, przyrodę, kulturę, zwyczaje, ludzi...

Mieliśmy przyjemność być tam z nimi jako opiekunowie – nauczyciele – towarzysze podróży. Poprosiliśmy aby zechcieli opowiedzieć w kilku słowach o swoich przeżyciach. Teraz oddajemy im głos...

Joanna Karłowicz, Sebastian Płoński

Podróż promem będę wspominać jako jedyny zły moment wycieczki, natomiast sama Szwecja przewyższyła moje oczekiwania.
Pierwszym miastem, które mieliśmy okazje zwiedzić była urokliwa Karlskrona. Najbardziej spodobały mi się niskie, kolorowe domki, najczęściej ciemnoczerwone lub niebieskie. Te domki, mimo, że zabytkowe, były zadbane i dopieszczone przez właścicieli dodatkowymi dekoracjami czy też kwiatami.
Na uwagę zasługuje także centrum miasta ze względu na swoją przestrzenną zabudowę, gdzie trudno się zgubić, oraz zapach karmelu. Tak, w centrum miasta pachniało karmelem! To moje najmilsze wspomnienie z wycieczki, kiedy wychodząc z karlskrońskich sklepików pierwsze, co czułam to słodka woń karmelu, co niezwykle poprawiało humor.
Szwecja jest niesamowicie czystym i ekologicznym krajem, chciałabym, żeby również Polska była tak zadbana jak nasz północny sąsiad. Gdziekolwiek spojrzałam nie dostrzegłam żadnych śmieci. Będę zawsze pozytywnie wspominać szwedzkie miasta, śmiech naszej dowcipnej pani przewodniczki oraz puste ulice mimo popołudniowych godzin.

Zuzia Komosińska III TL

Uważam, że to była jedna z moich najciekawszych wycieczek. Na start, gdy wyruszyliśmy promem „StenaLine" czułem, jakby wszystko dookoła się ruszało poza mną – wspaniałe uczucie. Po godzinie 20. zaczęło lekko bujać, ciężej się chodziło, nowe przeżycie, mogę to zaliczyć do kolejnego atutu wycieczki. Rano obudziła nas piosenka „Sailing”. Gdy dopłynęliśmy do Szwecji zapoznaliśmy się z przewodniczką o imieniu Ola. Od niej dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy na przykład, że kraj kładzie duży nacisk na porządek lub to, że wszyscy starają się być równi czyli nie mówią do siebie na pan/pani tylko na „ty". Najbardziej zapadł mi w pamięć posąg żebraka, któremu otwierało się czapkę i wrzucało się Korony/Euro/Złote dla państwa. Najpiękniejszym uczuciem było podziwianie tego, jakże pięknego krajobrazu wypełnionego zielenią oraz szarymi skałami – granitami i gnejsami. Zwiedziliśmy również dwa muzea, kościół, zamek. Niesamowitym widokiem było morze. Widzieliśmy je praktycznie ciągle: gdy płynęliśmy promem, jechaliśmy autokarem, chodziliśmy, gdziekolwiek się spojrzało – piękne morze. Powrót promem był spokojny – lekko trzęsło, co uczuciem przypominało bujanie w kołysce. Poznałem 5 dziewczyn, z którymi się zaprzyjaźniłem. Podsumowując – wycieczkę uważam za udaną i chciałbym ją powtórzyć.

Łukasz Miłoszewski I TL

Wycieczka do Szwecji to wspaniały czas, który dane nam było przeżyć. Czyste powietrze i zadbana natura dobrze wpłynęła na nasze samopoczucie. Wyjazd za granicę poszerzył nasze horyzonty i wiedzę na temat innych państw. Był czas na zabawę podczas imprezy na promie i czas wolny w każdym z miast. Wycieczka była bardzo udana. Pomogło nam to w integracji głównie międzyklasowej. Poznaliśmy wspaniałe osoby i dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o pięknym kraju skandynawskim jakim jest Szwecja.

Marta Kupisz I TL

Wyprawa do Szwecji była świetnie zorganizowana. Zaczęliśmy naszą wycieczkę na dworcu w Olsztynie, skąd pojechaliśmy pociągiem do Gdyni. W Gdyni odwiedziliśmy muzeum emigracji. Następnie popłynęliśmy promem do Karlskrony. W Karlskronie pani przewodnik oprowadziła nas po różnych ciekawych miejscach opowiadając, jak się tu mieszka oraz jak tu kiedyś wyglądało życie. Odwiedziliśmy również Marinmuseum gdzie mieliśmy czas, żeby pooglądać ciekawe rzeczy i kupić jakieś pamiątki. Po zakończeniu zwiedzania Kalskrony pojechaliśmy autokarem do Kalmaru. W Kalmarze zwiedzaliśmy zamek, kościół oraz centrum miasta. W samym centrum było bardzo mało osób, co mnie bardzo zdziwiło. Potem pojechaliśmy autokarem do terminalu i odpłynęliśmy promem do Gdyni. Wycieczka podobała mi się bardzo, gdyż zwiedziłem dużo ciekawych miejsc oraz nauczyłem się czegoś o Szwecji.

Dawid Moszczyński

13 kwietnia wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę do Szwecji. W wycieczce uczestniczyło 10 osób z klas 1TL i 3TL oraz opiekunowie pan Sebastian Płoński i pani Joanna Karłowicz. Piękne krajobrazy oraz architektura zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Szwecja to piękny kraj z czystym powietrzem, wspaniałymi zabytkami oraz przemiłymi, choć rzadko spotykanymi na ulicach ludźmi. Atmosfera na wycieczce była bardzo miła. Poznałam nowych znajomych z młodszych klas. Wiedza przekazana nam przez panią przewodniczkę zapadła mi w pamięć i będę o niej pamiętać na rozszerzonej maturze z geografii, ale także w życiu kulturalnym. Dzięki tej wycieczce mogłam spełniać swoją pasję jaką jest podróżowanie.

Agata Długołęcka III TL

Szwecja to kraj, który urzekł mnie nie tylko widokami, ale także przemiłymi ludźmi i kulturą. Dzięki wycieczce miałam możliwość zintegrować się z uczniami naszej szkoły. Spędziłam przyjemne chwile na promie, z którego roztaczał się, warty podróży widok, a także skorzystać z każdej znajdującej się na nim atrakcji. W Karlskronie oraz Kalmarze udało się nam zwiedzić muzeum oraz masę ciekawych zabytków, a podczas czasu wolnego mogłam spróbować oryginalnej kuchni szwedzkiej. Wycieczkę oceniam bardzo pozytywnie i polecam ją każdemu!

Julia Niewdzięczna III TL

Moim zdaniem była to najlepsza wycieczka, w jakiej brałem udział. Nigdy wcześniej nie byłem za granicą i było to dla mnie bardzo ekscytujące przeżycie. Najbardziej niesamowite było zobaczyć całkiem inną kulturę. Szwedzi są całkiem inni od nas, a powietrze w ich kraju jest o wiele świeższe od naszego. Dodam do tego, że widoki na promie zapierały dech w piersiach i nigdy ich nie zapomnę.

Krzysztof Zantorski I TL

Nie zastanawiałam się długo podejmując decyzję o wzięciu udziału w tej „wyprawie” Absolutnie nie żałuję. Był to miło spędzony czas w przyjaznym gronie. Chociaż szkoda, że byliśmy tylko w dwóch miastach, ale dzięki między innymi przesympatycznej i bardzo kompetentnej pani przewodniczki,wycieczka była w pełni udana, a samo opowiedzenie o Szwecji i oprowadzenie po jej niewielkim kawałku bardzo ciekawe.

Anna Łojewska III TL

Była to najlepsza wycieczka z wszystkich, na których byłam. Bardzo dużo dowiedziałam się tam na temat kultury, zwyczajów i historii Szwecji. Najciekawsze jednak były muzea i podróż promem.