Październikowy dzień 2018 r. zaczynał się mgliście i trochę ponuro. Postanowiliśmy rozpocząć naszą wędrówkę możliwie najszybciej ze względu na poważny dystans do przejścia.

Weronika Brzozowska, Amelia Grablewska, Wiktoria Sawicka, Aneta Kirkis, Oliwia Kryszak z kl. I TOR czyli klubowy narybek pojawił się pod olsztyńską Wysoką Bramą punktualnie o ósmej. Kilka minut później dołączyli sprawdzeni piechurzy – logistycy z II TL – Marta Kupisz, Julia Węgrocka, Paweł Piędyk, Dawid Grzelak i Łukasz Miłoszewski wraz z nauczycielami ZSEH: Joanną Karłowicz i Sebastianem Płońskim. Jak co miesiąc rozpoczęliśmy kolejny pieszy rajd pieszy.

Tym razem postanowiliśmy zmierzyć się z jedną z dłuższych tras krajoznawczych w pobliżu Olsztyna – 23-kilometrowym fragmentem szlaku św. Jakuba. Szlak na tym odcinku wiedzie z Olsztyna do Gietrzwałdu.

Po krótkiej odprawie i potwierdzeniu gotowości wszystkich do wymarszu ruszyliśmy w drogę. Po pół godzinie już mijaliśmy Plażę Miejską, aby zagłębić się w ścieżki leśne leżące na lewym brzegu jeziora Ukiel. Po osiągnięciu miejscowości Łupstych skręciliśmy w trakt leśny, fantastycznie w tym czasie pomalowany kolorami jesieni. Po kilku deszczowych i zimnych dniach, temperatura niespodziewanie sięgnęła 20 stopni Celsjusza, co sprawiło, że po godzinie marszu było nam naprawdę ciepło. Tego dnia nasze plecaki wypchane kurtkami stały się naszym znakiem rozpoznawczym. Momentami było nawet upalnie, ale przyjemny cień lasu przez większość trasy zapewniał nam komfortowe warunki marszruty. Kilkunastominutowa przerwa w połowie drogi pozwoliła nieco odpocząć Na tak dalekiej wycieczce – to w końcu 23km, trzeba idąc jakoś wypełniać czas... rozmowom nie było więc końca. Ciągle zmieniające się grupy dyskusyjne starały się z całych sił aby jak najrzadziej myśleć o bolących nogach... Znój wędrówki słodziły również wspaniałe widoki jesiennego lasu, tonącego w słońcu. Przed Gietrzwałdem ujrzeliśmy stado młodych jeleni, które po odkryciu naszej obecności majestatycznie odbiegły do lasu, pozwalając na siebie popatrzeć tylko przez kilka chwil. Przed czternastą dotarliśmy do celu. Uprzejme panie w oddziale banku podstemplowały nam książeczki turysty pieszego, a już chwilę później zapełniliśmy połowę busika jadącego do Olsztyna. Zmęczeni, nieco obolali, ale zadowoleni i uśmiechnięci dotarliśmy do Olsztyna, gdzie zakończyliśmy naszą wycieczkę.

To był bardzo udany dzień, słońce, radość, piękne widoki, tysiące litrów świeżego powietrza w płucach. Sprawdzian wytrzymałości zaliczony. Do zobaczenia na szlaku już w listopadzie.

Sebastian Płoński

Łukasz Miłoszewski, kl. ITL:
Wycieczka do Gierzwałdu była moją najdłuższą pieszą trasą. W czasie rajdu mogłem podziwiać piękną ścieżkę pełną jesiennych liści. Bardzo miło było spędzić czas z nauczycielami oraz kolegami i koleżankami z innych klas. Był humor i lekki dystans ze strony nauczycieli co sprzyjało miłej atmosferze. Rajd był długi lecz nogi nie bolały i chętnie mógłbym go powtórzyć.

Aneta Kirkis, kl. I TOR:
Byłam mile zaskoczona rajdem pieszo do Gietrzwałdu, nie spodziewałam się, że będzie tak przyjemnie. Te żółte, brązowe, pomarańczowe liście spadające z drzew otaczających ścieżkę po której szliśmy...ach...CUDO. Nauczyciele byli wyluzowani przez co można było opowiadać sobie żarty, śmiać się razem z nimi oraz rozmawiać na dowolny temat. Te parę godzin zleciało jak 5 minut. Gdy doszliśmy do poczty, miłe panie podbiły nam pieczątkę w książeczce i mogliśmy iść na bus powrotny do Olsztyna. Wycieczkę oceniam jako udaną.

Amelia Grablewska, kl. I TOR
Rajd był bardzo udany. Trasa była długa, ale bardzo przyjemnie się szło. Na szczęście nie padało i świeciło słońce, co sprzyjało dobremu humorowi. Ja już nie mogę się doczekać kolejnego wypadu z klubem.

Weronika Brzozowska, kl. ITOR:
Wycieczka do Gietrzwałdu bardzo mi się podobała. Atrakcyjność tej wycieczki polegała na tym, że trasa przebiegała częściowo przez las. Oddychaliśmy świeżym powietrzem, podziwialiśmy piękne krajobrazy. Widzieliśmy stado jeleni. Mam nadzieje, że następna wycieczka przebiegnie tak samo fantastycznie jak ta ostatnia.