ul. Paderewskiego 10/12 , 10-314 Olsztyn, tel. 89 526-79-91, e-mail: sekretariat@zseh.pl
Program Edukacyjny Szkoły - misja i wizja szkoły
Pobierz dokumenty MS Word:
- Program Edukacyjny Szkoły
- Cele edukacyjne szkoły
- Struktura Oddziaływań Edukacyjnych
- Program Wychowawczy Szkoły
- Współpraca szkoły ze środowiskiem i jej promocja
- Jakość w pracy szkoły
Deklaracja programowa szkoły
Nasz system wartości
Wierzymy:
" ..że , każdy z nas w sobie cień pięknego nosi
I każdy - każdy z nas - tym piękna pyłem "
C.K. Norwid "Promethidion"
Podzielamy:
Prawdy Polaków spod Znaku Rodła - Patronów naszej szkoły
- Jesteśmy Polakami!
- Wiara ojców naszych jest wiarą naszych dzieci !
- Polak Polakowi bratem !
- Co dzień Polak narodowi służy !
- Polska Matką naszą, nie wolno mówić o Matce źle !
Hołdujemy:
- Dobru
- Prawdzie
- Mądrości
- Honorowi
- Przyjaźni
- Poszanowaniu godności ludzkiej
- Tolerancji
- Spolegliwości
- Odpowiedzialności
- Sprawiedliwości
- Prawości
- Otwartości na świat i drugiego człowieka
- Pracowitości
- Kreatywności
- Kulturze osobistej
Misja szkoły
- Jesteśmy wspólnotą spod Znaku Rodła.
- Ufamy sobie, wierzymy w siebie, uczymy się siebie nawzajem.
- Chcemy być najlepsi - stawiamy na jakość.
- Różnolitość w myśleniu, jednolitość w działaniu - to nasz sposób na sukces.
- Jednoczymy wysiłki w dążeniu do wszechstronnego rozwoju osobowości każdego z nas.
- Gwarantujemy mistrzostwo zawodowe na miarę XXI wieku.
- Jesteśmy otwarci na współpracę.
- Chcemy być obywatelami Europy wyrastającymi z polskiej tradycji.
- Wyznajemy filozofię ciągłego doskonalenia się i elastycznego reagowania w obliczu zmiany.
- Jesteśmy dumni z przynależności do wspólnoty pielęgnującej etos braterstwa, służby własnemu narodowi i umiłowania ziemi naszej - Warmii
Wizja szkoły
- Zespól Szkół Ekonomiczno - Handlowych im. Polaków spod Znaku Rodła w Olsztynie jest wiodącą placówką oświatową zarówno w obszarze kształcenia jak i wychowania młodzieży.
- Zajmuje czołowe miejsce w rankingu szkół osiągających wysokie standardy jakości pracy.
- Prestiż, jakim cieszy się w środowisku lokalnym powoduje, że młodzież ufnie powierza swoją przyszłość wysoko kwalifikowanej, ustawicznie doskonalącej się kadrze nauczycielskiej, świadomej realizowanej misji.
- Ma gwarancję, że zostanie wyposażona w umiejętności warunkujące twórcze życie, profesjonalizm zawodowy i osiągnięcie sukcesu na miarę jej potencjalnych możliwości.
- Program edukacyjny szkoły ukierunkowany na potrzeby ucznia wzmacnia poczucie podmiotowości i wiary we własne siły, stwarza warunki do łączenia aktywności poznawczej z aktywnością społeczną, stymuluje wszechstronny rozwój osobowości. Sprawia , że uczeń lubi swoją szkołę i czuje się z nią emocjonalnie związany.
- Atmosfera wzajemnej akceptacji wpisana w życie wspólnoty szkolnej daje szansę spełnienia się poprzez pielęgnowanie własnej indywidualności.
- Praca wychowawcza szkoły służy budowaniu człowieczeństwa i systemu wartości opartego o zasady humanizmu.
- Całościowe postrzeganie i rozumienie świata wspiera integracja międzyprzedmiotowa. Uczenie dla życia i twórczości stanowi o istocie procesu edukacyjnego.
- Jednolity i zobiektywizowany system oceniania uwzględnia zaangażowanie i wkład pracy ucznia oraz motywuje do samorozwoju.
- Wdrażanie technologii informacyjnej i aktywne metody pracy, rozwijanie umiejętności władania językami obcymi oraz nowoczesna baza dydaktyczna stwarzają szansę sprostania wyzwaniom XXI wieku.
- Różnorodność zajęć pozalekcyjnych sprawia, że uczeń wzbogaca się wewnętrznie i przygotowuje do świadomego uczestnictwa w kulturze.
- Klimat pedagogiczny szkoły wspiera rozwój samorządności i przedsiębiorczości młodzieży, która otwiera się na potrzeby środowiska lokalnego oraz wymianę doświadczeń w kraju i za granicą.
- Rodzice oraz instruktorzy praktycznej nauki zawodu stają się partnerami w planowaniu rozwoju szkoły i realizacji zadań dydaktyczno - wychowawczych.
- Zarządzanie jakością inspiruje do twórczości, zaś jej mierzenie służy ustawicznemu doskonaleniu.
- Wspólnota szkolna rozumie filozofię jakości i ma poczucie dobrze wypełnionej misji.